A Magyar Hivatásos Labdarúgó Liga még tavaly novemberben írta alá azt a szerződést, amely alapján 15 év alatt évi 206 millió forintot fizet az Advertumnak, amiért a cég kifizeti a magyar állam felé fennálló 3,1 milliárd forintos adósságát. A szerződés alapján az Advertum megkapta a 16 első osztályú csapat pályáin a kamerával szemközti 5 reklámtábla értékesítési jogát, valamint az első és másodosztály rádiós közvetítési jogának értékesítési lehetőségét.
„A leszerződött bevételek teljes egészében a folyósító bank részére kerülnek engedményezésre, mivel a bank előírta az első három év tőke- és kamatszolgálatának előzetes meglétét. Az aláírt szerződésekkel, valamint az Advertum már meglévő bevételeivel megnyugtató módon biztosítható a tőke és a kamat határidőben történő megfizetése” – mondta el Klausmann Viktor, a cég szóvivője.
Az Advertum a médiarendszer fejlesztését sem hanyagolja el, a napokban újabb megyeszékhelyen szereztek 24 órás rádiós jogosultságot. „Valóban újabb szerződés elfogadásán vagyunk túl, azonban a megállapodás részleteiről csupán a cégbírósági bejegyzést követően adhatunk részletesebb tájékoztatást. Folytatjuk a munkát, jelenleg további két megyeszékhelyen tárgyalunk.” – nyilatkozta a szóvivő.
Mint ismeretes, az Advertum Kft. egy kormányhatározat alapján országos elérésű médiarendszer kiépítését kezdte meg a múlt héten. A már meglévő nyíregyházi, miskolci és debreceni rádiós jelenlétük után Egerben, Tatabányán és Szombathelyen vásároltak rádiós jogosultságokat, amely most egy újabb – egyelőre nem ismert – megyeszékhelyi rádióval gyarapodott. Az országos elérésű médiarendszer nettó bevételeinek minimum 20%-át labdarúgás utánpótlás-nevelési célokra kell fordítani.