Remek október eleji idő, na és száguldó versenyautók robaja fogadta a Hungaroringre kiérkezőket október 11-én. A pályán már az 1980-as évek második felében rendeztek kerékpárversenyt, ezúttal két autóverseny-futam között.
Déli 12-től vehették birtokukba a bringások az amúgy sok világsztár által is bejárt aszfaltot. A 4384,08 méteres köröket bő fél órán keresztül rótták a kerekesek, a mezőnyben összesen 232-en helyezkedtek, közülük 53 elit versenyző.
A viadalt több rövidebb akció kísérte, az utolsó kör alkalmával végül bő két kilométeres elmenés után Árvai Attila nyerte Ivanics Gergely és a nem sokkal később célba érkező Ábrok Norbert előtt. Árvai ezzel – saját elmondása szerint – befejezte több mint húsz esztendős versenyzői pályafutását, melynek során többek közt megannyi bajnoki címet szerzett, köztük pályán „B” világbajnokságot nyert.
„Ez volt a harmadik versenyem a Hungaroringen, de ekkora mezőnyben itt még nem versenyeztem - mondta Árvai Attila-, ez Magyarországon ritkának számít országúton. Néha volt is tülekedés, ami már a felvezető körben megkezdődött, de próbáltam elöl helyezkedni.”
„Az éles rajt után az első emelkedő „helyre tette” a mezőnyt, a másodiktól már kisebb-nagyobb csoportok alakultak ki. Az utolsó körben egy közel 30 fős élbolytól elment Ivanics Geri és Kiss Gergő, a dombra még Ivanics erősített, ekkor indultam meg én is. Utolértem, majd bő két kilométer után együtt fordultunk a célegyenesre, ahol átengedte az elsőséget, így 34 évesen, az utolsó szezonom alkalmával, győzelemmel búcsúzhattam a versenyzéstől…”
„Örülök, hogy ilyen környezetben, lezárt versenypályán, a Hungaroringen szervezhettünk kerékpárversenyt - nyilatkozta Horváth Zoltán, a verseny főszervezője. - Köszönöm az egyéni indulóknak és a csapatoknak, hogy eljöttek! A több mint 230 fős mezőnyt igen komoly létszámnak értékelem. A rajtnál egyedülálló látványosságot jelentett, hogy Eric Scott a 800 lóerős Jet-Packkal, a bringásoknal irányt mutatva repült néhány száz méteren keresztül a célegyenesben, a rajtvonalnál felszállva…”
- 1. Árvai Attila (P-NÍVÓ-Betonexpressz 2000-Corratec SE)
- 2. Ivanics Gergely (P-NÍVÓ-Betonexpressz 2000-Corratec SE)
- 3. Ábrok Norbert (Go Fast!-Bikeexpress)
- 1. Pál Zsolt
- 2. Vörös Ferenc
- 3. Bohács Roland