Az erőviszonyoknak megfelelően a McLaren Mercedes versenyzője, Heikki Kovalainen volt a leggyorsabb a négynapos jerezi tesztelés utolsó felvonásán. A versenyző nem aprózta el a negyedik tesztnapot, a tíz résztvevő közül a legtöbb, szám szerint 116 kört futott.
A csütörtök óta új orrdinamikai elemmel kisérletező wokingi istálló pénteken Heikki Kovalainent ültette a volán elé. Az aerodinamikai elemek az első szárny légellenállását hivatottak javítani, a negyedik napon azonban ennek még nem volt számszerű eredménye.
A leggyorsabb kört ugyanis, amely egyben a több napos teszt legjobb ideje, a vadonatúj elem használata nélkül érte el Heikki Kovalainen. Egyelőre bizonytalan, hogy a jövő heti Magyar Nagydíjon beveti-e az elemet a McLaren.
Tovább folytatta kitűnő szereplését Sebastian Bourdais, aki a Torro Rossóval pénteken Kovalainen mellett, az egyetlen pilóta volt aki 1:19 percen belüli időre volt képes.
A harmadik helyet a veterán David Coulthard szerezte meg, megelőzve a Renault tesztpilótáját, Romain Grosjeant.
Csak az ötödik pozícióban végzett Felipe Massa, aki több mint egy másodperccel maradt el Kovalainen idejétől, ennek ellenére bizakodóan nyilatkozott a csapat teljesítményéről.
Szintén a vártnál gyengébben teljesített a világbajnoki pontversenyben ötödik helyen álló Nick Heidfeld, aki 99 kört futott, azonban éppen csak 1:20 percen belül ért célba.
NÉV | VERSENYZŐ |
CSAPAT |
IDŐ |
TELJESÍTETT KÖR |
1. | Kovalainen | McLaren-Mercedes | 1:18.385 mp | 116 |
2. | Bourdais | Toro Rosso-Ferrari | 1:18.746 mp | 113 |
3. | Coulthard | Red Bull-Renault | 1:19.494 mp | 93 |
4. | Grosjean | Renault | 1:19.561 mp | 90 |
5. | Massa | Ferrari | 1:19.611 mp | 92 |
6. | Nakadzsima | Williams-Toyota | 1:19.724 mp | 100 |
7. | Heidfeld | BMW-Sauber | 1:19.915 mp | 99 |
8. | Sutil | Force India-Ferrari | 1:19.965 mp | 72 |
9. | Button | Honda | 1:20.532 mp | 98 |
10. | Kobajasi | Toyota | 1:20.878 mp | 90 |