„Rendkívül elégedettek vagyunk, a magyar pálya remek adottságokkal rendelkezik, és már európai színvonalú” - nyilatkozott Ecclestone.
„Magyarország időben lépett” - mondta Gyenesei István, arra utalva, hogy valószínűleg az elkövetkezendő években az európai versenyek számát a felére csökkentik, így várhatóan a jelenlegi tíz nagydíj helyett, csak négy-öt kap majd helyet a versenynaptárban.
„Időben elkezdtük a tárgyalásokat, hiszen nagyon fontos volt, hogy megőrizzük a pozíciónkat. A jelenlegi szerződés gyakorlatilag a régi folytatása. Ecclestone úrnak egyetlen kikötése az volt, hogy a jogdíj 2012-2016 között, akárcsak most, tíz százalékkal növekedjen évente. Ez az összeg jelenleg 18,2 millió dollár (2,67 milliárd forint)” - tette hozzá a politikus.
Az
új szerződéssel a Magyar Nagydíj a Formula-1-es világbajnoki versenynaptárban a
harmadik leghosszabb ideje egy helyen megrendezésre kerülő viadal: az első
helyen Monte-Carlo áll, ott 1955-től kezdve róják a köröket, míg Monzában 1981
óta.
„Magyarországnak szüksége volt erre, hiszen ha a világ legnézettebb sporteseményét, azaz egy Formula-1-es futamot meg tudunk rendezni, azzal bebizonyítjuk, hogy gazdaságilag is lehet ránk számítani. A Formula-1 a sport és a turizmus zászlóshajója” - mondta a miniszter.
Gyenesei hozzátette: az
idei verseny előtt sokan már temették a Magyar Nagydíjat, ennek ellenére soha
nem látott tömeg szállta meg a Hungaroringet erre a hétvégre, ami nemcsak a sok
ezer lengyel szurkolónak köszönhető, akik honfitársuk, Robert Kubica sikeréért
szorítanak, hanem annak is, hogy rendkívül sok magyar érdeklődő is
kilátogat(ott) az eseményre.