A legnagyobb problémát az új kipufogórendszer okozza, amelyet a második teszthéten alkalmaztak először, sikertelenül:
"Csalódott vagyok az eredmények miatt, és azt hiszem rengeteg munka vár még ránk. Keményen bele kell húznunk. A változtatást, amelyet a múlt héten végrehajtottunk, az most némileg visszavetett minket, így megpróbáljuk optimalizálni. A gyárban nyilván most sokat dolgozunk majd ezen, és Melbourne-ben új elemeket próbálunk ki.”
A megoldást sokan a Red Bull által kifejlesztett padlólemez felé irányított kipufogóban látják, amely a diffúzor felé vezeti a kiáramló gázt. A szabályok határait feszegető technikát állítólag már a Ferrarinál is próbálták, hiába.
"Ebbe az irányba kell haladni. Mi is próbáltuk, de egyelőre még nem működik, és az első négy versenyig biztos, hogy nem is tudjuk megoldani a problémát, ezért kellett változtatnunk. Úgy gondolom, így lehet a legtöbb leszorítóerőt kihozni az autóból a jelenlegi szabályok mellett - persze kérdés, hogy Charlie Whiting (az FIA technikai főnöke - a szerk.) is így értelmezi-e, így továbbra is figyelemmel kísérjük ezt a területet, és szerintem ezt teszi az egész boxutca."
Arra a kérdésre, hogy képes lesz-e a Ferrari a jövő heti Ausztrál Nagydíjon dobogós helyezést elérni, a szakember nyíltan válaszolt: „Hogy Melbourne-ben a dobogóért fogunk-e harcolni? Egyelőre azt kell mondanom, hogy nem" - mondta a technikai igazgató a csapat hivatalos honlapján.