Már most biztosnak tűnik, hogy az év legjobb versenyei között emlegetik majd a sanghaji futamot, pedig ez csak a 2011-es világbajnokság harmadik nagydíja volt. Kínában azonban rég nem látott hatalmas taktikai csatát láthattunk, amely akciókban, sikeres és bravúros támadásokban is bővelkedett.
Pedig a szombati időmérő után sokan legyintettek Seba Vettel fölénye láttán, de a 2008-ban világbajnok Lewis Hamilton már akkor megjegyezte, a Q3-ban azért nem ment gyorsabban és többet, hogy megtakarítson egy szett friss, lágy keverékű abroncsot. A Q1-ben búcsúzó Mark Webber egyenesen három készletet spórolt meg, de 18. helye miatt alig figyeltek erre a szurkolók.
Vasárnap aztán bebizonyosodott, az újfajta Pirelli gumik bizony óriási szerepet játszanak, de most ugyanez vonatkozott a KERS-rendszerre és a mozgaható hátsó szárnyakra is. Vettelnél egyik sem működött tökéletesen, ez már a rajtnál világosan kiderült. A német klasszist ugyanis mindkét McLaren megelőzte, ez döntőnek bizonyult.
A tavalyi világbajnok igyekezett, két kiállásos boxtaktikája révén a futam végére már az élre került, de látszott, ezúttal elmaradhat a győzelem. Így is történt, néhány körrel a befejezés előtt a sorozatban négy diadalnál járó címvédő kemény gumijai elhasználódtak, nem tudta feltartóztatni a szinte hibátlan teljesítményt nyújtó Hamiltont.
A 2008-as világbajnok háromszor állt ki gumicserére, ez a stratégia 25 pontot, de ami fontosabb, lélektanilag is hatalmas jelentőségű győzelmet aratott. Igaz, hajszálon függött a siker, ugyanis a mclarenes a legfontosabb előzést majdnem elrontotta, olyannyira el akart menni Vettel mellett, hogy kis híján nekirongyolt. De végül mégis összejött a támadás, Hamilton pedig a leintés után elérzékenyülten fogadhatta a gratulációkat.
Vertel végül második lett, mindent megtett, amit tehetett, de ezúttal már nem tudta ellensúlyozni a KERS-rendszer hiányosságait. Ezen sürgősen változtatnia kell a Red Bullnak, ha nem akar jelentős hátrányba kerülni a riválisokkal szemben.
A nap második hőse egyértelműen Mark Webber volt! Az ausztrál sármőr az elején még küszködött, lassan jutott előre, az első boxkiállás után azonban már szárnyalt. A rutinos pilóta elképesztő tempóban száguldott, a friss abroncsokkal gyakorlatilag a teljes mezőnyt körbeautózta. Ha picit jobb helyről indul, akkor még a győzelem is összejöhetett volna.
A Mercedes GP végre versenyen is jól szerepelt, Nico Rsoberg hosszú körökön át vezetett, de taktikája végül nem bizonyult elegendőnek ahhoz, hogy komolyabban csatázhasson a dobogóért. Michael Schumacher ettől még távolabb volt, de a hétszeres világbajnok több remek akcióban is főszereplő volt, szépen védekezett, olykor pedig rámenősen támadott. De ettől is többet várnak a legendától a szurkolók.
A Ferrari versenytempója ezúttal nem volt olyan jó, mint korábban, az viszont meglepetés, hogy Felipe Massa simán legyőzte csapattársát, az elvileg világbajnoki esélyes Fernando Alonsót.
KÍNAI NAGYDÍJ (56 KÖR, 305.066 KM) - ÉLŐ KÖZVETÍTÉS:
CÉL: LEWIS HAMILTON DIADALMASKODOTT A KÍNAI NAGYDÍJON. MÖGÖTTE A SORREND: VETTEL, WEBBER, BUTTON, ROSBERG, MASSA, ALONSO, SCHUMACHER, PETROV, KOBAJASI! 
56. kör: Hamilton 5.2 mp-cel vezet, mögötte Vettel és Webber a top3-ban! 
55. kör: Hamilton már 4.0 mp-cel vezet a címvédő előtt.  Webber simán elment Button mellett, a 18. helyről feljött a 3. pozícióba!!!
54. kör: Vettel 4.0 mp-cel előzi Buttont, míg Webber simán "levadászta" Rosberget. Az ausztrál még dobogós is lehet, csak 1.2 mp a hátránya. 
53. kör: Hamilton már 1.2 mp-cel előzi Vettelt, akire folyamatosan jön fel Button! 
52. kör: Hamilton tolja le Vettelt a pályáról, végül összejött a támadás, élen a McLaren!!! 
51. kör: Hamilton a célegyenes előtti két kanyarban már támadta a világbajnokot, de egyelőre sikertelenül.  Rosberg megelőzte Massát, aki lesodródott az ideális ívről!
50. kör: Vettel előnye már csak 0.9 mp, ráadásul nem működik a rádiós kapcsolat a csapattal! Button simán elment Massa mellett! 
49. kör: Vettel előnye már csak 1.6 mp. Hamiltont nyugtatja a McLaren, hogy ne erőltesse túlságosan a támadást, mert a világbajnoknak elfogynak majd a gumijai! 
48. kör: Hamilton újabb négy tizedet hozott a címvédőn! 
47. kör: Vettel előnye már csak 3.3 mp. Webber pokoli tempóban hajt a top5 nyomában, körönként 3 mp-cel gyorsabb mindenkinél! 
46. kör: Vettel előnye 3.7 mp, Button támadja Massát.  Rosberg csúnyán elfékezte magát, Massa és Button megelőzte.
45. kör: Hamilton a célegyenesben simán megelőzte Massát, mehet Vettel után!  Webber gyorsan elment Alonso mellett, már a hatodik.
44. kör: Vettel két tizeddel növelte előnyét. Massa már inkább Hamiltonra figyel. Mögöttük Rosberg, Button,  Alonso, Webber, Schumacher, Di Resta, Kobajasi.
43. kör: Vettel előnye 3.9 mp Massával és 5.7 mp Hamiltonnal szemben.  Webber űrideje 1:38.993!!!
42. kör: Massa lassul, Hamilton pedig belső ívről elment Rosberg mellett.  Vettel előnye 4.0 mp.
41. kör: Vettel előnye 3.6 mp Massa előtt.  Rosberg stabilan tartja Hamiltont.  Rosbergnek rádión szóltak, hogy kritikus az üzemanyagszintje, ez meglepetés!
40. kör: Rosberg is a boxban járt, éppen Hamilton elé tért vissza.  A mclarenes nagyon kemény támad, de a német kiválóan védekezik! Button 1:40.623!
39. kör: Hamilton is kerékcserén járt, Rosberg maradt kint.  Hamilton simán visszajött Button elé. NAGYON IZGALMAS A VERSENY, MEGJÓSOLHATATLAN, MI LESZ A HATALMAS TAKTIKAI CSATA VÉGEREDMÉNYE! 
38. kör: Button harmadszor, Petrov másodszor a boxban.  Rosberg előnye 1.8 mp-re csökkent.
37. kör: Rosberg előnye 2.6 mp.  Alonso simán bebújt Petrov elé, már a nyolcadik.
36. kör: Hamilton a célegyenes végén simán elment Button mellett, már a második helyen repeszt. Webber 1:40.717!
35. kör: A top10 sorrendje: Rosberg, Button, Hamilton, Vettel, Massa,  Schumacher, Webber, Petrov,  Alonso, Perez.
34. kör: Massa a boxban, így Rosberg vezet Button és Hamilton előtt.  A német előnye mindössze 1.7 mp.
33. kör: Massa 6.2 mp-cel vezet Rosberg előtt.  Alonso is kerékcserén járt.
32. kör: Vettel a boxban, már Massa vezet, de folyamatosan jönnek a többiek.  Hamilton (1:40.732) utolérte Buttont.
31. kör: Hamilton 1:40.736! 
30. kör: Egyre inkább úgy tűnik, hogy Vettel, Massa és Alonso csak kétszer áll ki, a többiek háromszor cserélnek gumit. 
29. kör: Állandósult a különbség Vettel és Massa között, ez 3.3 mp. 
28. kör: Button 1:41.536, Webber 1:41.200! 
27. kör: Vettel az élen, 3.2 mp-cel előzi Massát. Schumi is a boxban járt.
26. kör: Rosberg is kerékcserére ment, Hamilton is ugyanígy tett.  Alonso közben megelőzte Schumachert.
25. kör: Rosberg előnye 3.8 mp, Button ismét a boxban járt. 
24. kör: Rosberg előnye már csak 4.1 mp. Schumi gyönyörűen tartja maga mögött Alonsót.  A 11. helyen haladó Webbernek szólt a csapat, hogy ne használja tovább a KERS-rendszert.
23. kör: Vettel négy tizedet hozott Rosbergen. 
22. kör: Rosberg 22 ezreddel volt gyorsabb a címvédőnél, vagyis Vettel nem tud közelíteni. 
21. kör: Rosberg előnye 5.0 mp!  Heidfeld 1:42.414!
20. kör: A top10 sorrendje a boxkiálások első köre után: Rosberg, Vettel, Button, Massa, Hamilton, Schumacher, Alonso, Di Resta, Sutil, Kobajasi. Buttoné a leggyorsabb kör, 1:42.612! 
19. kör: Rosberg mögött nagyon szoros a verseny, Vettel minimális előnnyel vezet Button, Massa és Hamilton előtt. 
18. kör: Rosberg 5.5 mp-cel vezet Vettel előtt! 
17. kör: Alonso is kerékcserén járt, így Rosberg vezet! 
16. kör: Massa megelőzte Hamiltont, majd mindketten gumicserére mentek. A brazil megőrizte pozícióját a mclarenessel szemben! 
16. kör: Button és Vettel is a boxba ment, a brit versenyző hibázott, egy pillanatra a Red Bullhoz állt be. Így a világbajnok a kerékcsere után megelőzte! 
15. kör: Hamilton nagyon csúszkál, Vettel megérkezett mögé, majd a hosszú egyenesben simán meg is előzte.  
14. kör: Button előnye újabb három tizeddel csökkent, egyre jobban fogynak a lágy gumik.  Webber 1:43.313!
13. kör: Rosberg is a boxban járt. 
12. kör: Button előnye 1.2 mp Hamiltonnal, 1.8 mp Vettellel szemben. Schumi kerékcsrén járt, emiatt Petrov mögé került. 
11. kör: Webber máris gumicserén járt, de a Red Bull lassan módosított. 
10. kör: Hamilton két tizeddel volt gyorsabb Buttonnál, ide-oda módosul a "hézag", de nem jelentősen.  Alguersuari kerékcserén járt, majd a rosszul felszerelt jobb hátsó abroncs menetközben leesett. Kapitális hiba a Toro Rossónál! 
9. kör: Button két tizeddel növelte a különbséget, de előnye nem megnyugtató.  Meglepetés a hátsó régióban: Perez simán visszaelőzte a küszködő Webbert.
8. kör: Hamiltoné a legjobb kör, 1:43.928, de Button sem lassult (1:44.032). 
7. kör: Button előnye már 1.3 mp Hamiltonnal és 2.0 Vettellel szemben. 
6. kör: Button 1:43.955, Hamilton 1:44.023, Vettel 1:44.094. Mögöttük Rosberg, Massa, Alonso, Di Resta, Sutil, Schumacher és Kobajasi halad pontszerző helyen
5. kör: Most Buttoné a leggyorsabb kör, 1:44.013, ismét 1.1 mp az előnye a csapattárssal szemben. 
4. kör: Button előnye újabb egy tizeddel csökkent, Vettelt 1.6 mp-cel előzi. A visszajátszások szerint a címvédő a rajtnál kétszer változtatott irányt Hamilton előtt, ez elvileg szabálytalan!
3. kör: Hamilton két tizeddel csökkentette hátrányát. A 18. helyről rajtoló Webber mindössze a tizenhatodik. 
2. kör: Button előnye 1.3 mp, Hamilton mögött Vettel, Rosberg, Massa, Alonso, Di Resta, Sutil, Schumacher és Alguersuari halad pontszerző helyen. 
1. kör: Massa ismét lerajtolta Alonsót, Vettel pedig folyamatosan viaskodik Rosberggel. 
RAJT:  Az élről kezdő Vettel "elaludt", így Button és Hamilton is simán megelőzte!!! 
9:00 ó.: Elindult a mezőny a felvezető körre.  Hamilton autóját az utolsó pillanatig szerelték, valami gond lehetett a McLarennel.
8:45 ó.: A 2008-ban világbajnok Lewis Hamilton szerint nem tart örökké Sebastian Vettel és a Red Bull győzelmi sorozata, de attól tart, nem mostanában szakad majd meg a sikersorozat.
„Mindent megteszünk azért, hogy utolérjük őket. Nagyszerű érzés, hogy az első három versenyen az első és a második sorból rajtolhattunk, főleg annak tükrében, miként is alakult a téli tesztelésünk. A Red Bull is legyőzhető, de még számos versenyre van szükség ahhoz, hogy összejöjjön ez a bravúr” – mondta a Mclaren-Mercedes versenyzője.
8:30 ó.: A kétszeres világbajnok Fernando Alonso reméli, a futamon jelentősen előreléphet az időmérőn megszerzett ötödik helyről.
„Biztosak vagyunk abban, hogy a versenytempónk jobb, mint a kvalifikációs gyorsaságunk! Szombaton picit szenvedtünk, de vasárnapra jobb autót várok. A dobogó még mindig elérhető, ez az álmunk is. Ha megszerezzük, akkor minden rendben lesz, de a negyedik vagy az ötödik hely sem jelent majd tragédiát” – jelentette ki a Ferrari ásza.
8:15 ó.: Az elmúlt napokban arról kérdeztük Olvasóinkat, hogy szerintük ki nyeri a sanghaji futamot. Nem született meglepetés, a szavazatok 38 százalékával a címvédő, idén mindkét versenyen győztes Sebastian Vettel végzett az élen. Mögötte a sorrend így alakult: Fernando Alonso (25.7 százalék), Lewis Hamilton (20.9), Michael Schumacher (4.7), Felipe Massa (4.3), Jenson Button (2.8), Nick Heidfeld (1.5) és Mark Webber (1.0)
8:00 ó.: KÖSZÖNTJÜK KEDVES OLVASÓINKAT, MEGKEZDJÜK KÖZVETÍTÉSÜNKET A KÍNAI NAGYDÍJRÓL. A 62. F1-ES VILÁGBAJNOKSÁG HARMADIK FUTAMA MAGYAR IDŐ SZERINT 9 ÓRAKOR KEZDŐDIK.