Az utolsó esély Vettel megállítására?

Szerző: shLétrehozva: 2011. július 7. 14:20
A motorok speciális edzésbeállításának Valenciától érvényes betiltása egyáltalán nem mutatkozott meg a tavalyi világbajnok teljesítményén, pedig sokan állították, ez kedvezőtlen lesz a Red Bull számára. A hétvégi silverstone-i futamtól már a befújt diffúzort sem lehet használni, a Vörös Bika technikai igazgatója, Adrian Newey szerint ez körönként fél mp-es hátrányt jelent a csapatnak. A Brit Nagydíjon eljön Vettel ellenfeleinek az ideje: Ez a nagy kérdés, hiszen talán ez lesz utolsó esély arra, hogy valaki a német klasszis nyomába eredjen, hogy valamikor esetleg még elé is kerüljön a pontversenyben …


 

ILYEN VOLT A TAVALYI BRIT NAGYDÍJ: HAMILTON A GITÁRNÁL, BUTTON ÉNEKEL ...

SZAVAZÁS EREDMÉNYE
Szerinted van még esély Seba Vettel befogására?
Kizárt 36.8%
 
Alonso vagy Hamilton biztosan megelőzi 15.7%
 
Majd jövőre ... 23.6%
 
Bármi előfordulhat, sok futam van még hátra 23.9%
 
NYILATKOZATOK A BRIT NAGYDÍJ ELŐTT:

SEBASTIAN VETTEL (RED BULL-RENAULT, 1. HELY, 186 PONT):

„Silverstone az egyik kedvenc pályám, de nem csak azért, mert közel található a Milton keynes-i gyárunkhoz. A brit szurkolók ugyanis különlegesek: természetesen elsősorban a saját versenyzőiket támogatják, de nagyon tájékozottak a sportággal kapcsolatban. Elimserik azt is, ha nem a brit pilóták teljesítenek jól. Az idei versenyre megváltoztatták a rajt és a cél helyét, majd meglátjuk, ez mennyit változtat a futamon. A versenyzők számára igazán különleges a pálya egyik extrém kanyarkombinációja. Több gyors kanyar is ránk vár, az időjárás pedig villámgyorsan megváltoztathatja az erőviszonyokat, a verseny addigi menetét. Itt találjuk az F1 négy legjobb kanyarját: a Copse-t, a Maggots-ot, a Becketts-et és a Chapelt.”

JENSON BUTTON (MCLAREN-MERCEDES, ÖSSZETETTBEN 2. HELY, 109 PONT):

„Eddig csak a negyedik helyig jutottam Silverstone-ban: 2004-ben és tavaly, miután pocsékul sikerült az időmérőm. Sajnos ez a pálya eddig nem igazán kedveskedett nekem, de már nagyon várom az idei futamot. A pálya vonalvezetését megváltoztatták tavaly óta, pénteken próbálhatjuk ki először. Új a startvonal, új az első kanyar, új a boxutca és a paddock is. Fantasztikusan nézhetnek ki az új létesítmények! Ez megerősítheti azt a vélemény, hogy Silverstone az F1 egyik legjobb pályája. A szokásoknak megfelelően ismét fantasztikusak lesznek a brit szurkolók, akik rendkívül lelkesek, lojálisak minden versenyzőhöz és kiemelkedő az F1-es tudásuk is. Rengeteget jelentene számomra, ha megtudnám nyerni hazai futamomat, nagy álmom valósulna meg. De bármi is történik, csodálatos hétvége vár ránk Silverstone-ban.”

MARK WEBBER (RED BULL-RENAULT, ÖSSZETETTBEN 3. HELY, 109 PONT):

„A Brit Nagydíj a naptár egyik legjelentősebb eseménye, hatalmas a presztízse. Az elmúlt hónapokban rengeteget dolgoztak azért, hogy átépítsék a pályát és a hozzá tartozó létesítményeket. Csodálatos az új boxutca! Az elmúlt évek bebizonyították, hogy a pálya vonalvezetése fekszik az autónknak, idén is ezt várjuk. Nagy sikert akarok elérni, hogy ezzel köszönjem meg a Milton Keynes-i gyárban dolgozó szakemberek munkáját!”

LEWIS HAMILTON (MCLAREN-MERCEDES, ÖSSZETETTBEN 4. HELY, 97 PONT):

„Az egyik legkedvesebb sikerem volt, hogy 2008-ban győzhettem Silverstone-ban! Formula-1-es pályafutásom egyik olyan pillanata volt, amely igazán elégedetté tett. Egyszerűen hihetetlen érzés kerített magába, amikor álltam a dobogó tetején és onnan nézhettem a csodálatos zászló- és szurkolói erdőt. Idén egy alaposan átalakított pályára érkezünk, de biztos vagyok abban, hogy a sok ezer fanatikus idén is varázslatos hangulatot teremt. Ez a Brit Nagydíj egyik legjobb oldala. Az új szabályok mindenkinek a teljesítményét befolyásolhatják, kiváncsi vagyok, hogy változik-e az eddigi erősorrend. Nagyon dolgos hétvége vár a szerelőinkre és mérnökeinkre, de biztos, most is fantasztikus munkát végeznek a megfelelő beállításért. Nagyon várom már Silverstone-t: ez a világ egyik legjobb pályája! Szerintem ez lesz minden idők egyik legizgalmasabb Brit Nagydíja a KERS – és a DRS-rendszer használata miatt.”

FERNANDO ALONSO (FERRARI, ÖSSZETETTBEN 5. HELY, 87 PONT):

„Silverstone-ban meglátjuk, hol is állunk az ellenfeleinkhez képest, egy olyan pályán, amely papíron nem kedvez nekünk. Nagyon várom már, hogy megtudjam, miként működnek az utóbbi időben elvégzett fejlesztéseink. A Ferrari magabiztosan érkezhet a Brit Nagydíjra, hiszen a legutóbbi versenyen idei legjobb teljesítményünket értük el, összesen 28 pontot szereztünk. De most meg kell birkóznunk majd a kemény keverékű Pirelli-gumival, ez korábban sok gondot okozott számunkra. Remélem, hogy folytatódik az elmúlt hetekben tapasztalt fejlődési folyamatunk.”

 

A BRIT NAGYDÍJ EDDIGI GYŐZTESEI:
Év Versenyző Konstruktőr Helyszín
2010 Mark Webber Red Bull-Renault Silverstone
2009 Sebastian Vettel Red Bull-Renault Silverstone
2008 Lewis Hamilton McLaren-Mercedes Silverstone
2007 Kimi Räikkönen Ferrari Silverstone
2006 Fernando Alonso Renault Silverstone
2005 Juan Pablo Montoya McLaren-Mercedes Silverstone
2004 Michael Schumacher Ferrari Silverstone
2003 Rubens Barrichello Ferrari Silverstone
2002 Michael Schumacher Ferrari Silverstone
2001 Mika Häkkinen McLaren-Mercedes Silverstone
2000 David Coulthard McLaren-Mercedes Silverstone
1999 David Coulthard McLaren-Mercedes Silverstone
1998 Michael Schumacher Ferrari Silverstone
1997 Jacques Villeneuve Williams-Renault Silverstone
1996 Jacques Villeneuve Williams-Renault Silverstone
1995 Johnny Herbert Benetton-Renault Silverstone
1994 Damon Hill Williams-Renault Silverstone
1993 Alain Prost Williams-Renault Silverstone
1992 Nigel Mansell Williams-Renault Silverstone
1991 Nigel Mansell Williams-Renault Silverstone
1990 Alain Prost Ferrari Silverstone
1989 Alain Prost McLaren-Honda Silverstone
1988 Ayrton Senna McLaren-Honda Silverstone
1987 Nigel Mansell Williams-Honda Silverstone
1986 Nigel Mansell Williams-Honda Brands Hatch
1985 Alain Prost McLaren-TAG Silverstone
1984 Niki Lauda McLaren-TAG Brands Hatch
1983 Alain Prost Renault Silverstone
1982 Niki Lauda McLaren-Ford Brands Hatch
1981 John Watson McLaren-Ford Silverstone
1980 Alan Jones Williams-Ford Brands Hatch
1979 Clay Regazzoni Williams-Ford Silverstone
1978 Carlos Reutemann Ferrari Brands Hatch
1977 James Hunt McLaren-Ford Silverstone
1976 Niki Lauda Ferrari Brands Hatch
1975 Emerson Fittipaldi McLaren-Ford Silverstone
1974 Jody Scheckter Tyrrell-Ford Brands Hatch
1973 Peter Revson McLaren-Ford Silverstone
1972 Emerson Fittipaldi Lotus-Ford Brands Hatch
1971 Jackie Stewart Tyrrell-Ford Silverstone
1970 Jochen Rindt Lotus-Ford Brands Hatch
1969 Jackie Stewart Matra-Ford Silverstone
1968 Jo Siffert Lotus-Ford Brands Hatch
1967 Jim Clark Lotus-Ford Silverstone
1966 Jack Brabham Brabham-Repco Brands Hatch
1965 Jim Clark Lotus-Climax Silverstone
1964 Jim Clark Lotus-Climax Brands Hatch
1963 Jim Clark Lotus-Climax Silverstone
1962 Jim Clark Lotus-Climax Aintree
1961 Wolfgang von Trips Ferrari Aintree
1960 Jack Brabham Cooper-Climax Silverstone
1959 Jack Brabham Cooper-Climax Aintree
1958 Peter Collins Ferrari Silverstone
1957 Stirling Moss, Tony Brooks Vanwall Aintree
1956 Juan-Manuel Fangio Lancia-Ferrari Silverstone
1955 Stirling Moss Mercedes-Benz Aintree
1954 José Froilán González Ferrari Silverstone
1953 Alberto Ascari Ferrari Silverstone
1952 Alberto Ascari Ferrari Silverstone
1951 José Froilán González Ferrari Silverstone
1950 Giuseppe Farina Alfa Romeo Silverstone