Pókerkezek - Milyen erős lapom van?

Szerző: shLétrehozva: 2008. február 17. 16:43
Zavarják, ha barátai idegen szavakkal bombázzák egymást, miközben remek hangulatban pókereznek? Vetkőzze le gátlásait és kezdje el megtanulni a népszerű kártyajáték alapvető szabályait, például az ún. pókerkezekkel. A Texas Hold'em ötlapos variációi alapján tudhatjuk meg, milyen erős lapunk van, azaz mekkora eséllyel pályázunk a parti megnyerésére. Tanulja meg a kombinációkat a gyengécske magaslaptól egészen a mindent verő rojál flösig.


1. ROJÁL FLÖS (ROYAL FLUSH):

 

Öt azonos színű, értékben egymást követő lap, amely egy ászt, egy királyt, egy dámát, egy bubit és egy tízest tartalmaz. A rojál flös a póker legjobb kombinációja, verhetetlen. Átlagosan minden 650 ezredik (!) leosztásban találkozhatunk vele: ritka, mint a fehér holló.

Egy extrém példa, amikor a rojál flös ász pókert ver

$$fhvideo:80134$$

2. SZÍNSOR (STRAIGHT FLUSH):

Öt azonos színű, értékben egymást követő lap, azaz egyben alkotnak flöst (színt) és sort is. Gyengébb a royal flössnél, de erősebb a pókernél. Két ilyen lapkombinációból az az erősebb, amely magasabb kártyával végződik. Ritkán látható, nem számítanak rá az ellenfelek.

Daniel Negreanu „kikönyörgi" magának a színsort

$$fhvideo:80137$$

3. PÓKER (FOUR OF A KIND):

A póker négy ugyanolyan értékű, nem megegyező kártyából áll. Ez a kombináció erősebb, mint a full, de gyengébb, mint egy színsor. Magasabb értékű kártyákkal alkotott póker üti a kisebb értékűből alkotottat. Az ellenfelek erre sem számítanak, hatalmas fegyver.

Hiába Jamie Gold sora, Barry Greenstein négyes pókerrel legyőzi

$$fhvideo:80138$$ 

4. FULL (FULL HOUSE):

A full, amely három megegyező értékű kártyát és két másik, de egymással megegyező értékű kártyát tratalmaz, egy kézben. (Tehát egy drill és egy pár egyben). Ez a kombináció üti a flöst, de a pókert már nem. Két full közül az az erősebb, amelyben a három egyforma lap magasabb értékű a másiknál. Sokkal gyakoribb, mint az előző három kombináció.

A 2005-ös világbajnokság első leosztása, ahol mindjárt két full találkozik egymással

$$fhvideo:80136$$  

5. FLÖS (FLUSH)

A flös öt ugyanolyan színű kártyát tartalmaz, de nem egymás utáni sorrendben. Erősebb, mint a sor, de gyengébb, mint a full. Mindig a legértékesebb lapot birtokló játékos nyer. Amennyiben szükséges, a döntésnél a második, harmadik, negyedik, illetve ötödik legértékesebb lap is figyelembe vehető. Amennyiben mind az öt lap azonos értékű, a kasszát elfelezik. A színek erősségét nem használhatjuk a kezek közötti különbség eldöntésére.

 

6. SOR (STRAIGHT)

A sor öt egymás után következő kártyát tartalmaz, amelyek különböző színűek. Erősebb mint a drill, de gyengébb mint a flös. Döntetlen esetén: az értékesebb lapokból összeálló sor nyer. Fontos, hogy az ász a sor elején és végén egyaránt lehet, viszont ez az egyetlen ilyen tulajdonságú lap. A legmagasabb sor az A,K,Q,J,T (ász magas), a legalacsonyabb pedig az 5,4,3,2,A (ötös magas).

 

7. DRILL (THREE OF A KIND)

Drill, vagy másnéven szett három azonos értékű lap, két, egymástól független kísérőlappal kiegészülve. Erősebb, mint a két pár, de gyengébb mint a sor. A magasabb értékű lapból álló drill üti a kisebb értékű lappal alkotottat.

 

8. KÉT PÁR (TWO PAIRS)

A két pár két-két, egymással páronként és csak páronként azonos értékű lap, melyeket egy kísérőlap egészít ki. Üti az egy párt, de gyengébb a drillnél. Amennyiben a legmagasabb értékben két játékos is birtokol párt, úgy a döntést a második legmagasabb pár határozza meg. Amennyiben még ezeknek a pároknak az értéke is egyezik, úgy a magasabb értékű kísérőlapot birtokló játékos nyer.

 

9. EGY PÁR (ONE PAIR)

Két azonos értékű lap, három, egymástól független kísérőlappal kiegészülve. Ez bármely magas lapot üt, de veszít egy magasabb pókerkéz ellen. A magasabb értékű lapokból álló pár üti a kisebb értékűekből alkotottat. Ha mindkettőben ugyanaz a pár, akkor a másik három lap, a kickerek (ütők) döntenek. Az nyer, amelyiknél nagyobb kártyák vannak a pár mellett.

 

10. MAGASLAP (HIGH CARD):

A magas lap vagy nem pár olyan pókerkéz, amely az egyik előző kilenc kategóriába sem sorolható. Szokták a semmi szóval is jellemezni, a leggyengébb kombináció a pókerben, ennek ellenére elég lehet a parti megnyerésére. Ha két ugyanolyan magas lap versenyez, akkor a legértékesebb lap birtokosa nyer. Amennyiben szükséges, a döntésnél a második, harmadik, negyedik, illetve a legkevésbé értékes lap is figyelembe vehető.