„Továbbra is azt gondoljuk, hogy felesleges és értelmetlen dolog egy zavaros hátterű közvetítő cég bevonása a magyar labdarúgó klubok adósságrendezésébe, amely a sportmarketing terén teljesen ismeretlen, semminemű referenciával nem rendelkezik. Elutasítjuk azt, hogy a magyar labdarúgás "megmentésének" leple alatt 2,1 milliárd forint értékben kormányközeli médiabirodalom kiépítését kívánja finanszírozni a Kormány.”
„Felelőtlen döntésnek tartjuk azt, hogy a Kormány adófizető állampolgárainak milliárdjait kockáztatja akkor, amikor olyan cégnek nyújt hitelgaranciát, amelynek a tulajdonában lévő gazdasági társaság éppen az állam egyik intézményének tartozik 100 millió forinttal, melynek következményeként felszámolás alatt áll.”
„Határozott álláspontunk, hogy a magyar labdarúgás problémájának
megoldása a Magyar Hivatásos Labdarúgó Liga, a klubok ügye." - áll többek között Bánki Erik közleményében.
Klausmann Viktor, az Advertum szóvivője pénteken tájékoztatta az MTI-t, hogy az MHLL és a médiacég között létrejött a megállapodás, s az ügyben ötpárti konszenzus született. Tarsoly Csaba, az MHLL elnöke azt mondta, egy előszerződést írt alá, amelyet a pénteki (november 21.) közgyűlésnek kell jóváhagynia.
A Magyar Közlönyben május 23-án jelent meg, hogy a kormány kezességvállalása mellett 5,2 milliárd forint hitelhez juthat az Advertum Kft., amely saját meghatározása szerint Magyarország legnagyobb nem budapesti médiacége. Az összegből törleszti az MHLL tulajdonában lévő Profi Liga Kft. 3,1 milliárdos adósságát, 2,1 milliárdot pedig befektet országos médiarendszer kiépítésére.
A tartozás hét évre nyúlik vissza, amikor a Profi Liga Kft. államilag garantált, a Magyar Fejlesztési Bank által jegyzett kötvényeket bocsátott ki, hogy a profi labdarúgóklubok mérsékeljék tőkehiányukat. Az eredeti elképzelések szerint 8,3 milliárd forint lett volna a tőkebevonás mértéke, de ez az összeg csak 3,1 milliárdot ért el.
A kormánygaranciával biztosított, összesen 5,2 milliárd forintos hitel folyósításának menetéről Klausmann korábban elmondta, hogy a 3,1 milliárd szinte „mandiner nélkül" az APEH-hez vándorol. A kiépítendő médiarendszerhez a 2,1 milliárd forint több lépcsőben érkezik az Advertumhoz, s a felhasználást egy beruházási biztos felügyeli.