Az UCI birminghami konferenciáján most döntés született, hogy a krossz-kerékpárokat is szerelhetik a – főleg sárban – biztosabb fékhatást produkáló tárcsafék rendszerekkel, ahogy az a hegyikerékpározásban már évek óta elterjedt.
Változik ugyanakkor a használható gumik maximális szélessége is, ezt 35 mm-ről 33 mm-re csökkentették. A pályán a mesterséges akadályoknak nem kell majd kötelezően 40 cm magasnak lenni, a palánkoknál a 40 cm a felső limit lesz, és az akadályok 4-6 méterenként követhetik majd egymást. Engedélyezik majd a mesterséges homokakadályokat is.
A hegyikerékpározáshoz hasonlóan bevezetik a 80 százalékos szabályt, vagyis azokat a versenyzőket, akik a lekörözés sorsára jutnának (aki a versenyben vezető mögött az éllovas köridejénél 80%-kal később halad át a célvonalon), kiszólítják a versenyből.