NÉZD MEG A BIZARR JELENETET:
Részlet a bikemag.hu elemzéséből: Semmilyen életszerű becsléssel nem lehet egy 300 grammos felninek és egy 200 grammos guminak olyan perdülete illetve tehetetlenségi nyomatéka, hogy egy kb. 7 kilogrammos kerékpárt befordult kormánnyal, földre érő fékkarokkal ilyen pályán, ilyen dinamikával toljon maga előtt. A hátsó kerék a földhöz csapódott, csúszott az aszfalthoz érve, lassult, majd ismét felgyorsult.
Alex Rasmussen, Hesjedal korábbi csapattársa igyekezett megcáfolni a csalásról szóló elméleteket, de videóján egyrészt az első kereket közben a levegőben tartja, másrészt ott is sántít a kísérlete, hogy a hátsó kerék csak egy pillanatra csapódik le a földre, majd gellert kap, és nem folyamatos lefékeződés után gyorsul fel újra a mozgása.
A Hedjedalt foglalkoztató Garmin-Sharp sportigazgatója szerint egyedül a csúszos aszfalt állhat a furcsaság hátterében, az UCI illetékesei sem találtak semmi rendelleneset az istálló kerékpárjain, igaz csak öt nappal az eset után került látókörükbe az eset, és tudták lefolytatni a vizsgálatot.
A bikemag.hu egy magyar találmány kapcsán a napokban már utalt arra, hogyan működhet a gyakorlatban az elektromos rásegítés.