LOOK 695: a leginnovatívabb csapatbringa

Szerző: shLétrehozva: 2011. január 17. 09:36
A LOOK gyár „szép csendben” bemutatta a francia profi csapat, a Cofidis által 2011-ben használatos új vázát, a 695-öt, amelya legtöbb innovációt tartalmazza az idei országúti csúcsmodellek között…


Extra-túlméretezett középtengely megoldás, integrált, de állítható magasságú kormányszár-kormánycsapágy, villa kombináció, melyek mind a még kiválóbb irányíthatóságot, hajtáshatékonyságot hivatottak biztosítani. Persze nem utolsósorban elég pofásra is sikerült.

A 695 váz szerkezetei elemei (csövei) úgy lettek kialakítva, hogy a karbonszövetek megmunkálásánál figyelembe vették a szénszálak szálirányát, adott helyen az adott terheléshez igazítva.

A váz lelke, az extra túlméretezett tengellyel készülő ZED 2 hajtómű a gyártó bevallása szerint 5 éves fejlesztőmunka eredménye, már a pekingi olimpia alatt tesztelték bringások, és új világrekorder a merevség/súly mutatók szerint.

Egy darabból megmunkált karbon hajtókar-tengely-csillag elem (!!!), lánctányérok és csapágyak nélkül 320 grammot nyom, további jellemzői: 65 mm átmérőjű csapágyazás, monocoque (egy darabból) kialakított középrész az ülőcső, az alsócső és a láncvillák találkozásánál, alkalmazva itt is az előbb említett CFD technológiát, mely során a terhelésnek megfelelő irányúak a szénszálak a karbonszövetben. Ráadásul a hajtókarok végén kialakított különleges perselyezésnek köszönhetően állítható a hajtókarhossz, 170-172,5-175 mm-es hosszban.

A hajtóműhöz hasonlóan innovatív megoldás az új HSC 7 villa és a hozzá fejlesztett integrált kormánycsapágy-kormányszár együttes. A villaváll fölött a kúpos villaszárral közvetlenül érintkezik maga a csapágy, és felül sincs külön kormánycsapágy kupak.

Ráadásul nem csak, hogy egy csavar segítségével lehet összehúzni és állítani a kormánycsapágyat, hanem ugyanennek a csavarnak a szorításával rögzítjük a stucni pozícióját is, ami -9° és +13° fok között állítható.

A villa egyébként önmagában 295 grammot nyom, de merevebb minden eddigi megoldásnál a gyártó szerint (a képen a korábbi HSC 6 mellett látható a HSC 7).

A 695 annyira merevre sikerült, hogy  - ahogy a bemutatott Cofidis-váz is – SR változatban versenyzőknek épül csúcsteljesítmények eléréséhez, viszont építenek „rugalmasabb” modellt is, a „sima” 695-öt, hosszabb távú országúti kerékpározásokhoz, azoknak, akiknek számít a kényelem

A LOOK kerékpárok 2011-től Magyarországon is kaphatók az új hivatalos forgalmazó, a BikeArt jóvoltából, bővebb információért KATTINTSON IDE!