Ahogy a legtöbb gyártóra jellemző volt az Eurobike-on, a 29-es vonal hangsúlyt kapott, nem véletlenül jelentkezett Tom Ritchey sem egy retro-design 29-es acél vázzal, és a kerékállványokon is találkozhattunk egy hiperkönnyű karbon kerékkszettel (amit akár a bicóba is szerelhettek volna…)
A P29 egy csúszópapucsos túnájner váz, tehát egysebességes bringa is építhető belőle. Logic II „butted” csövekből építik, érdekessége, hogy visszatértek a régi, alapméretes homlokcsőhöz…
Fotó: Takács Tamás |
…Micsoda? De honnan a jóégből szerezzünk villát alapméretes nyakkal??? Nem kell megijedni, mert a homlokcső a végeken kiszélesedik, így passzol bele az 1, 1/8-os kormánycsapágy. Jó hír még, hogy nem is lesz vészesen drága a váz, itthon körülbelül 180 000 Ft-nál állhat majd meg.A másik bringa egy teljesítményorientált cyclocross gép, a Swiss Cross.
Fotó: Takács Tamás |
A SwissCross egy klasszikus és – közelebbről megvizsgálva egyértelműen kiderül – agyonstrapálható cyclocross váz, ami nem éppen a mai top krossz vázak súlyát nyújtja, ellenben az acél összes előnyét.
Fotó: Takács Tamás |
Még aki csak Budapest utcáit járja acél országúti vázzal, az is ismeri a kiváló menettulajdonságokat, melyeket más vázanyag nem biztosít, nos még rázósabb használatot feltételezve talán megéri az a pár deka pluszban.
Fotó: Takács Tamás |
Kidolgozását tekintve az abszolút hightechet képviseli a piros csoda, a P29-en is látható homlokcső-megoldással, szépen kidolgozott részletekkel, kábel-terelőkel, és a hazai ős-montisok által is nagyra becsült Ritchey-papucsokkal.
Fotó: Takács Tamás |
Persze a kiállításon látható felszereltséggel versenygépet is varázsolhatunk a SwissCross-ból, ami súlyban is megáll 8 kg körül, már ha nem sajnálunk hozzádobni körülbelül egy milliót a váz – egyébként barátinak mondható – 280 000 Ft körüli árához.
Fotó: Takács Tamás |
Az alkatrészek között a 260-as stucnik számítanak a legérdekesebb fejlesztésnek, melyek érdekessége – erre utal a név is – hogy a kerületén 260 fokban ölelik át a kormányt, ami a gyártó szerint optimálisabb a kormány és a stucni találkozásánál jelentkező erőhatások eloszlása szempontjából.
Fotó: Takács Tamás |
Többféle stucni kapható a 260-as megoldással, és nem csak a fejnél tér el a szokásostól a befogás, a villaszáron sem mindennapi – háromcsavaros – kialakítást láthatunk (kisebb nyomaték is elegendő a csavarok meghúzásánál).
Fotó: Takács Tamás |
Ezeknek a kialakításoknak köszönhetően vékonyabb lehet az alkatrész falvastagsága, a csúcs WCS kormányszár gyári adatok szerint mindössze 100 grammot nyom. Ára pedig nem haladja meg majd említésre méltóan a jelenlegi csúcs-alkatrészek árát.
Fotó: Takács Tamás |
Bővül 2012-re a nyereg-kínálat is, több szín, borítás, forma, és ezek kombinációi, hogy mindenki megtalálja az igazit. Versenyzős, súly-orientált, kényelmes, túrázósabb, fekete, fehér, piros…
Fotó: Takács Tamás |
A standon azt írták, hogy keressük a legközelebbi Ritchey kereskedőt, és egy program keretében akár ki is próbálhatjuk, a sok forma közül nekünk melyik a legoptimálisabb. Reméljük, nem kell majd messzire mennünk jövőre ahhoz a bizonyos Ritchey kereskedőhöz!
Fotó: Takács Tamás |
Újdonság még a gumik között Shield-mintázattal ellátott 29-es köpeny, amely Tubeless Ready kialakítású, tehát szmötyivel UST-s felnin adja az igazit, és kiváló súlyadattal rendelkezik 2,1-es méretben: a gyár szerint 555 gramm!
Fotó: Takács Tamás |
További 2012-es Ritchey alkatrészek kapcsolódó fotógalériánkban: KATTINTSON IDE!
Ritchey-információ a hazai forgalmazó honlapján, IDE KATTINTVA érhető el.