A GVA-Trophy 6. fordulóját Baal városában rendezték, ami Nys-nek hazai pálya, így a futam az ő nevét viseli: GP-Sven Nys. A talaj hihetetlenül saras volt az olvadó hó miatt, ráadásul a folyamatosan felcsapódó jeges víz – akinek volt már része benne tudja – iszonyú tud lenni.
Az első kör meg is fogott több versenyzőt az esélyesek közül is, nem így a holland Lars Boomot, aki villámrajtot vett, majd villámként lecsapva a lejtőre, valószínűleg villámokat látott, akkorát esett (fel is kellett adnia a versenyt).
![]() |
|
| Fotó: www.ispaphoto.com | |
Az esélyesek közül Nys és Niels Albert meglehetősen hátul maradtak, Nys a második körben jött csak fel az élre, az összetett pontokat érő részhajrá miatt. Ezek után a világbajnok Zdenek Stybarral szakadtak el ketten, és diktáltak pokoli tempót, Albert nem is tudott felérni rájuk, hiába került közben elő a mezőnyből.
A sárban hihetetlen kerékpár kezelési tudásról tett tanúbizonyságot a két krossz-sztár, a végére közel másfél percre növelve előnyüket Albert előtt. Nys az utolsó kör utolsó kanyarkombinációiban támadott, látszott, hogy szokásához híven verseny közben szépen felmérte a legideálisabb íveket, és ezt a „tudását”, plusz utolsó erőtartalékait úgy tudta felhasználni Stybar ellen, amire már nem maradt válasz.
![]() |
|
| Fotó: www.ispaphoto.com | |
A belga bajnok győzelmében a GVA-összetettjében is átvette a vezetést, Stybar pedig közelített a második helyre visszacsúszó Kevin Pauwels-re.
Videón az utolsó kör: KATTINTSON IDE!
| 1. Sven Nys (Bel) Landbouwkrediet-Colnago | 0:57:01 |
| 2. Zdenek Štybar (Cze) Fidea Cycling Team | 0:00:10 |
| 3. Niels Albert (Bel) BKCP - Powerplus | 0:01:21 |
| 4. Klaas Vantornout (Bel) Sunweb-Projob | 0:01:33 |
| 5. Bart Wellens (Bel) Fidea Cycling Team | 0:01:46 |
| 6. Martin Zlámalík (Cze) Prodoli Racing Team | 0:01:58 |
| 7. Kevin Pauwels (Bel) Fidea Cycling Team | 0:02:02 |
| 8. Tom Meeusen (Bel) Fidea Cycling Team | 0:02:04 |
| 9. Enrico Franzoi (Ita) Liquigas | 0:02:15 |
| 10. Jan Denuwelaere (Bel) Rendement Hypo Cyclingteam VZW | 0:02:32 |


