A működő izlandi tűzhányó nyomán sodrodó hamufelhő miatt sok nyugat-európai járatot töröltek, ami alól a holland repterek sem kivételek. Több csapat csak reménykedik, hogy versenyzőik megérkezzenek, minimum hatan, ami az induláshoz szükséges.
Sokan a csapatbusszal érkeznek, mások egész Európán át kénytelenek vezetni, de van, például a Columbia kerekese, Vicente Reyes, aki Mallorcán ragadt a reptérzár miatt. A Lampre csapata a favoritnak számító Damiano Cunegóval vonaton közelíti meg a maastrichti rajtot, a bringásokra 9 órás utazás vár a versenyt megelőző napon…
Világbajnokok, például Oscar Freire is négy keréken érkeznek, Cadel Evans például Svájcból autózik Hollandiába, de twitter üzenetében próbálja pozitívan felfogni a történteket: „Éppen vezetünk Hollandia felé… a kilátás gyönyörű.”
A liquigasosok böröndjei nem a repcsi rakterében várakoznak... |
Manuel Quinziato a Liquigasból már bosszúsabb: „250 km Bergamóig, most pedig a végeláthatatlan utazás Hollandiába, autóval! B..ódj meg, vulkán!”
A legszerencsésebb versenyző Karsten Kroon, a BMC kerekese, aki csak 10 kilométerre lakik a verseny kultikus emelkedőjétől, a Caubergtől, és kétségkívül bringával érkezik majd a csapatszállásra.
Sajnos még a magyar bringások között is akad, akit hátráltat a reptérzár, Lengyel Tamás, a Technofilm-Betonexpressz 2000 versenyzője úgy tűnik, Norvégiában ragad, és kérdéses, eljut-e a jövő heti Banja Luka - Belgrád versenyre.