A német bringás baleseténél az aszfalt nem volt megolvadva, tehát nem emiatt csúszott ki a kerék. Voigt pedig rutinosabb annál, hogy még a legelkészültebb állapotában is behúzza az első féket egy ilyen esetnél, a legvalószínűbb tehát a gumi hibája.
Utánanéztünk kicsit a dolgoknak, mert egyébként is feltűnő volt a Tour de France folyamán, hogy a Saxo Bank kerekesei folyamatosan kapják a defekteket, Andy Schleck naponta látható kerékcsere közben, Cancellara úgyszintén, de Voigtnak is elúszott már egy ígéretes szökés emiatt.
Az egyik legnagyobb költségvetéssel működő csapatnál ez több mint furcsa, nem valószínű, hogy a technikai emberek nem értenek a munkájukhoz. Természetesen szó sincs az utóbbiról, annál inkább felelős lehet a dologért egy vadonatúj fejlesztésű szuperszingó, melyet a Zipp alkatrészgyártó cég a Vittoriával közösen fejlesztett ki. A világ egyetlen szélcsatornában fejlesztett gumijáról van szó, és az idei Touron vetették be élesben. Mivel a Zipp a Saxo Bank egyik fő alkatrész beszállítója, ezzel kell menni.
A gumi tehát nagyon könnyű és különleges – a világon egyedülállóan – áramvonalas kialakítású, állítólag 40 kilométeren 9 másodperc előnyt jelent hagyományos változatához képest. Csak annyi a baj, hogy szakaszonként fél percet kapnak miatta a versenyzők defektenként. Érdekes, hogy mégis ezzel mennek a Saxo versenyzői, nagy blama a csapatnak és a Zippnek is…