Azt már csütörtökön lehetett tudni, hogy ezúttal csak egy magyar vág neki a 250 köbcentisek versenyének Le Mansban, hiszen Talmácsi Gábor szerződést bontott a Balatonring Teammel, így csak Tóth Imre képviseli hazánkat a futamon.
Az élről Marco Simoncelli vághatott neki a versenynek, és akategória vb-trófeájának címvédője ismét bebizonyította: fantasztikus pilóta,hiszen az eső sem zavarta meg, ami már a rajt előtt elkezdett esni. Az olasz klasszissal ellentétben viszont sok kiváló versenyző nem tudott mit kezdeni a kialakult helyzettel, Alvaro Bautista például hamar visszaesett a tizedik helyre, hogy a végén onnan kezdjen bele a felzárkózásba.
Miközben Simoncelli magabiztosan motorozott az élen a többiek nemcsak leszakadtak róla, de egyre többen csúsztak ki, amely nekünk magyaroknak jól jött, hiszen Tóth Imre nem volt köztük, és így a Team Toth versenyzője egyre előkelőbb pozícióba került.
A hajrához közeledve aztán nem mindennapi módon esett ki Alex Debon és Thomas Lüthi. A spanyol egy kanyar előtt bukott, és az aszfaltos csúszva kiütötte a pályáról az éppen lassítani készülő svájcit, aki éppen a második helyen motorozott.
Tóth Imre többek közt ennek a balesetnek is köszönhetően a kilencedik helyen végzett, amiért hét pontot zsebelhetett be. A futamot végül Simoncelli nyerte tizennyolc másodperccel előzte meg a második Hector Faubelt. Ha ránézünk az eredménysorra, akkor bizony sajnálhatjuk, hogy Tamla pont ezt a nagydíjat hagyta ki, ugyanis elég jó esélyei lettek volna a dobogóra kerülésre
1. | Marco Simoncelli | olasz | Gilera | 49:07,590 perc |
2. | Hector Faubel | spnyol | Honda | 18,128 másodperc |
3. | Roberto Locatelli | olasz | Gilera | 21, 642 |
4. | Alvaro Bautista | spanyol | Aprilia | 31,087 |
5. | Ratthapark Wilairot | thaiföldi | Honda | 50,497 |
6. | Raffaele De Rosa | olasz | Honda | 56,366 |
7. | Lukas Pesek | cseh | Aprilia | 1:16,025 |
8. | Aojama Hirosi | japán | Honda | 1:22,882 |
9. | Tóth Imre | magyar | Aprilia | 1:35,566 |
10. | Vlagyimir Leonov | orosz | Aprilia | 1:47,990 |