Döbbenetes versenyautót épített az Audi

Szerző: shLétrehozva: 2010. december 11. 13:08
Brutális külsőt álmodott meg a 2011-es szezonra épített túraautójához a Le Mans-i 24 órás verseny címvédője, az Audi. Az R18 névre hallgató gépszörnyeteg az R15-plust küldi nyugdíjba, a legnagyobb változást pedig a kirívó dizájnelemek mellett az eddig nyílt pilótafülke zártra alakítása jelenti.


További újdonságot jelent a következő idényre, hogy az eddig 5,5 literes dízelmotort 3,7 literesre voltak kénytelenek cserélni a mérnökök, így még nagyobb szerep hárult az aerodinamikára – árulta el a Wolfgang Ulrich, a német gyártó sportigazgatója.

Az Audi májusig intenzív tesztelés alá veti új gépcsodáját, hogy biztosan ne okozzon gondot a tartós igénybevétel a R18-nak, ezért májusig az előző modellt használják. A modell első bevetése Spában lesz az Intercontinental Le Mans Kupán, mielőtt júniusban a legendás franciaországi futamon rajthoz állna.

A BÚCSÚZÓ R15 TECHNIKAI ADATAI:
Motortípus V10-es turbódízel
Teljesítmény 590 lóerő
Nyomaték 1050 Nm
Maximális sebesség 330 km/h
Hosszúság 4,65 méter
Szélesség 2 méter
Magasság 1,03 méter
Tömeg 900 kg
Audi
  Fotó: Audi
Audi
  Fotó: Audi
Audi
  Fotó: Audi
Reuters
Ezt az R15-öt váltja az R18 Fotó: Reuters